Alla inlägg under juni 2008

Av Kaka Fåni - 25 juni 2008 17:52

Magen är bättre men inte bra alls... värker... handlat en massa på stan (presenter), jobbat och jobbat lite till, köpte skor, svarta fusk converse.... Ska i väg i morgon och kika på en fin hundvalp :-) Återkommer med info om vovven :o)

Av Kaka Fåni - 25 juni 2008 00:26

 


Ni är väl fullt medveta om att så länge jag får stå oemotsagd så fortsätter jag att tro att jag har rätt i allt jag skriver och tycker och mitt ego och hybris växer dag för dag tills jag är mer odräglig än någon människa trodde var möjligt =)

Av Kaka Fåni - 24 juni 2008 20:34

Är ännu kvar hemma... vårdcentralen ringde strax efter 14 och ville skicka upp mej på akuten... jag ville inte det för det kändes lite bättre... däckade av i någon sorts dvala mellan 16 och 19 och nu vid 20.30 så känns det lite bättre igen. Magen har slutat att kännas som den leker med knivar och har ersatts av något i stil med brännande hetta... Sista given, är det inte bättre i morgon bitti så åker jag in och tar reda på vad det är...


Ogilla sjukhus, det är bara förnamnet... varje gång jag hamnat där så har jag kommit trasig ut där i från och en gång nästan dött på kuppen för att de pajade ett stort blodkärl och direkt efter skickade hem mej i tron (för att citera läkaren när jag kom in akut med stor blodförlust) "jasså är det du, ja jag vet att jag trasade sönder en del men det lappade jag ju ihop..." ... eller när de glömde att skriva i hur mycket blod jag förlorat efter en operation så jag gick runt... okej... kröp, famlade, yrade och svimmade runt i tre dagar innan de upptäckte hur mycket blod jag saknade... Tror jag kräktes i varje papperskorg jag passerade den gången... Eller när jag fick en svår inflammation i armen och läkaren ställde diagnos genom att stå två meter i från mej och säga "gå hem, lägg om det så dras det ut av sej själv" Min enda fråga... Men det är ju djupt inne under muskler/hud... kan det verkligen dras ut av sej själv, det finns ju inget sår eller nåt...? - Ja!

Kom sen i med akut inflammation som spridit sej upp under armen och var på väg till hjärtat... Eller när dom opererade en cancer som inte fanns " Grattis! Du kan vara lugn, du hade inte cancer..." - Ehh jaha... men nu saknas det ju stora delar av mej inuti...? - Men nu vet du i alla fall att du inte har cancer!


Med andra ord, jag stannar hemma så länge jag kan.

Av Kaka Fåni - 24 juni 2008 12:35


Skyndade upp på morgonen och cyklade ner till sjukhuset för att göra dataröntgen av min hjärna (!) Ja, jo det är för att kontrollera att min hjärna är hel och fin så den inte har nåt fel på sej eller i sej som gör att jag får mina skallvärksattacker... Lyckades tjata till mej en titt på bilderna så nu har jag sett min egen hjärna på bild, hur många har gjort det min sin, sett den alltså?! =)


Det hela gick fort, undersökningen tog bara ett par minuter och sen bar det i väg hem... sen vid 10 slog det till... fick så jäkla ont i magen så jag trodde jag skulle svimma... var som om någon tog tag i magsäcken och vred om... inget hjälpte varken att stå, gå, sitta eller ligga... Allt verkade bra och så, pang! vred det till i magen och smärtan var så intensiv att det svartande för ögonen och man fick kippa efter luft... sen gick det bort igen... OTÄCKT SOM FAN! :-(


Tog två Imodium som brukar hjälpa men det hjälpte inte alls... efter en timme så övervägde jag att åka upp till akuten men att sitta i väntrummet med dessa smärtor lockade mej inte alls, ringde i stället vårdcentralen som skulle ringa upp om... 4 timmar... Nu har det gått 2½ och smärtan fortsätter att komma och gå... Jag vågar inte äta för jag råkade ta en klunk Oboy av lillkillen och det gjorde att magsmärtan slog till direkt och med dubbel styrka... fick kasta mej ner på knä på golvet för att inte svimma av smärta...


Försöker nu stå ut tills vårdcentralen ringer och om jag inte kan det så tar jag och stoppar min Nintendo DS i väskan och tar mej till akuten. Jäkla idiotmage! hungrig är jag också :-(


Om jag dör här så gjorde jag det i telefonkön till Vårdcentralen bara så ni vet :-E alternativt, på cyklen på väg till akuten.

Av Kaka Fåni - 23 juni 2008 23:54

Jepp, har tagit mej en spruta nu så nu är jag på topp igen, bye, bye skallvärk! :-E

Av Kaka Fåni - 23 juni 2008 23:46


Ser jag fel eller ser jag fel, visst sjutton har dom växt, buskarna alltså! Detta kort ovan är från April och det i inlägget under är juni... Ja dom har fått slava flera gånger och fler gånger lär det bli *S* Stor tomt =)

Av Kaka Fåni - 23 juni 2008 23:45

 


Här är buskisgänget från helgen som var *sakna*

Av Kaka Fåni - 23 juni 2008 22:54

 


Har enbart överlevt denna dag med hjälp av Imigransprutor (ska strax ta en till) och Treo. Satans åskväder som hållit på ända sedan i natt som sätter min skalle helt ur spel. Så ont så man knappt kan leva :-/


Imigranpsrutan är en skänk från ovan, 5 minuer tar det sen är skallvärlen borta men när det är så här illa så återkomemr värken så snart medicinen går ur kroppen *suck* och man får ta max 2 st per dygn.


Troligast har jag så mycket skallvärk och så ofta för att min hjärna inte får plats i skallen men... det är väl priset man får betala när man är så smart som jag är =)

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker bloggen?
 En vän
 Någon ur familjen
 En som råkat komma fel
 En tillfällig gluttare
 En återkommande gluttare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards