Alla inlägg under februari 2007

Av Kaka Fåni - 9 februari 2007 22:15


Forskningen stävar hela tiden mot att vi ska vara friska och leva länge men vill man det? Jag vill det inte.


Många religioner talar om livet efter detta eller om att födas på nytt, vill man födas på nytt? Inte jag.


Jag vill inte leva tills jag blir 200 år och jag tror heller inte det mänskliga psyket skulle palla med att leva så länge. Psykvården skulle få fullt upp med deprimerade och självmordsbenägna människor. Tänk bara på hur mycket sorg och elände man hinner samla på sej under den livstid man har nu? Jag tänker då inte bara på egen sorg utan allt elände man också mats med utifrån med andras lidande. Krig, misshandlade och utnyttjade barn, ihjälslagna kvinnor, tortyr av både män, kvinnor, svält, sjukdomar som kan botas men som inte botas pga. pengar... olyckor, naturkatastrofer...


Jag vill inte leva längre än tills mina barn vuxit upp och står på egna ben med egna familjer och jag vill definitivt *inte* födas en gång till till detta skitställe med ondsinta människor överallt. Ett släkte som frodas i våld och krig. Ett släkte som innehåller människor som inte tar hand om sina barn, slår dom, dödar dom, förgriper sej på dom. Ett släkte som våldför sej på varandra på alla tänkbara sätt och mitt i soppan ett fåtal normala som försöker göra bra saker och leva ett normalt liv trots allt :-/

Av Kaka Fåni - 4 februari 2007 10:14


Tänkte... Faktiskt på de som tycker att jag inte ska gnälla om oljudgrannar... kolla in läget där jag bor, jag är mitt på fläcken, vitt är bägar där det på andra sidan den smala vägen om 2½ meter ligger hus... där billdörrsjälvar slår 7 på morgonen klockan 7 måndag till söndag... Trevlig vägjävlar på alla sidor om huset...


Flytta? Finns inte andra stora hus som kostar rimligt som rymmer vår jättefamilj!

Av Kaka Fåni - 1 februari 2007 22:46


Den här bilden på "min"julegran är inte så speciell om man inte tar sej tid och kikar ut genom fönstret. Ingen snö och gröna träd (!) :-D och den är ändå 24/12


Lite pynt i granen? :-o Den är så förgjordat stor så inte ens två banankartonger fyllda med pynt gjorde särskilt mycket när det väl var uppe :-o

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker bloggen?
 En vän
 Någon ur familjen
 En som råkat komma fel
 En tillfällig gluttare
 En återkommande gluttare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards