Alla inlägg under december 2006

Av Kaka Fåni - 21 december 2006 15:48


Jag har nu städat 2% av huset och med denna takt beräknar jag att vara klar med Julstädningen lagom till midsommar 2007.

Av Kaka Fåni - 21 december 2006 12:30


När man får för mycket att göra? Eller vad händer mej..? (händer det dej också?) Jo... jag hänfaller till att göra absolut... ingenting :-o Eller så gör jag allting annat än det jag borde göra *ihh*

Av Kaka Fåni - 21 december 2006 12:27


Har MASSOR av Julklappar kvar att köpa, huset ser ut som ett bombnedslag, det är sista dagisdagen i dag och i övermorrgon rasar alla gäster in hit! :-o *hjäääääääääälp*

Av Kaka Fåni - 18 december 2006 22:05


Tro på fan att de började köra tunga maskiner och skrapa grävskopor mot urberg 06.45 i morse igen!


Mökjävlars satans möök djurs jävlar!


De bygger hushelvete och det kommer SÄKERT! ta minst flera månader av oljud! *Hata*


I hela mitt liv har jag aldrig bott någonstans med lika mycket störande ljud som här, inte ens när jag bodde i Stockholm!


Så nu var det över, nu kan jag övergå till annat. Har mest varit hemma med sjukt barn, troligast är falsk krupp att vänta i natt :-/ själv har jag lyckats bli frisk men allt som allt är två andra sjuka och hemma, en liten och en stor.


Fick inget gjort på hela dagen då den minsta upptog all min tid med sitt gnällande, enda som hjälpte var att vara med honom precis hela tiden, bära runt och ha i knät.


Julstämning? Är det bara jag som saknar den? Blir liksom svårare och svårare att frambringa den för varje år som går :-/

Av Kaka Fåni - 15 december 2006 13:30


Fortfarande så jäkla sjuk, mår illa, snurrig i skallen och mår allmänt pyton. Har föresten tagit reda på vad för satans oväsen det är i kvarteret, det är en kombination av ett hus som ska byggas och borrning efter bergvärme.


Husets placering är typiskt SVENSKT! Det finns hur mycket skog och annan grönska och yta runt om här men nog fan ska de klämma in ett hus mitt i kvarteret så det blir c:a 4-5 meter till varje granne och då på ALLA sidor om huset utom en sida. Kul för de som bor där redan... not!


Ska inhandla de sista julklapparna snarast möjligt bara denna satans mystiska sjukdom går över någon gång!

Av Kaka Fåni - 13 december 2006 18:47


Är så jäklas sjuk, skallvärk, mår illa, yrslig så det lär inte bli många rader här på ett par dagar :-/


Var på dagis och såg Luciatåg på eftermiddagen vilket var gränsfall på om jag skulle palla med... Såg, tacka, gick hem *suck* Blev ingen fika för mej där detta år inte :-(

Av Kaka Fåni - 11 december 2006 19:13


4 timmar av paket letande men snart har jag köpt färdigt, 13 personer! Pust! och alla ska de vara här över Jul :-o Troligast kommer jag väl att få leva på kålrötter resten av året *mutter*


Förutom att ha åkt land och rike runt i jakt på leksaker och annat så har jag nog inte gjort så mycket mer. Jo föresten, jag köpte ett företag och insåg att hur jag än gör så måste jag på bankmöte om alla jälla nya konton här under veckan. Det finns ingen ändå på tråkigheter som livet kan hitta på!


Hann med att fördjupa mej lite i pappors problematik vad det gäller boende och umgänge med barn. näst 70% kände sej diskriminerade och felbehandlade av social och spec. familjerätt. Vad förväntar de sej av ett kärringnäste?!


Det som slog mej var att Familjerätten som består av 90% kvinnor och är de som kan avgöra en vårdnadstvist grundar sina beslut på rent godtycke. De tar dessutom till 90% parti för kvinnan oavsett om hon är en bra mamma eller inte. Kvinnan behöver sällan mer än öppna munnen för att bli trodd medans en man måste bevisa allt han säger med bandspelare, video och vittnen. Låter detta bekant? Ja om man är KVINNA i ett muslimskt land!


Jämställdhet, var är feminismen nu som så hårt ska arbeta för jämställdhet? Visst ja, de ska bara arbeta för KVINNORNA, att de ska vara jämlika, inte männen på de områden där kvinnorna redan styr *kräkvarning* Dessa kärringar på familjerätterna styr över barnens liv och rätt till sina båda föräldrar men är just de som gör att barnen oftast går miste om sina fäder. Detta då alla forskning visar på att en näravarande pappa är av största vikt för att spec. pojkar inte ska hamna snett när de växer upp.


Två bra länkar:


http://www.pappaliv.se/


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=589000

Av Kaka Fåni - 11 december 2006 10:18


Naturligtvis får man inte vakna när man vill denna morgon heller. Grannens satans jävla hund fick spunk och ömsom skällde ömsom gnällde och självklart, yla högt halv sju på morgonen. Mitt sovrum ligger, NATURLIGTVIS, bara meter från deras satans gård. Den väckte mej och minuten senare också småbarnen, vissa människor skulle må bra av ett kock stryk!


Samma människor gör dessutom följande vid vårt hus typ varje eftermiddag: De svänger in i korsningen här och det första huset på deras högersida är då mitt hus. När de kommit lagom för vårt hus, alldeles utanför vårt yngsta barns sovrumsfönster som ligger c.a 3 meter från vägen så lägger de ur växeln och rusar motor genom att gasa fullt. Så rullar de sedan förbi vårt hus. Detta har de gjort ända sedan i somras. Varför? Någon skrev i ortstidningen om störande ljud, det var en insändare bland MÅNGA, tror det var ett tiotal som tog upp detta. De fick då för sej att ett av dessa var skrivna av oss och inledde då sin ”hämd” som de då tar ut på våra småbarn. Sådana människor är inte värt mer än skiten under mina skor.


Enda gången vi har klagat är på stora barn i 12 årsåldern som brukar spela landhocky på baksidan av vårt hus, på en bit asfalterad väg som går där. Från vägen och till vår baksida är det c:a 5 meter och när de spelar då s gör de följande:


  • Skriker för lungornas fulla kraft alla svordomar de kan och då de ofta är mellan 5-7 stycken = ekar genom hela vårt hus.

  • Hela gänget slutar då och då och spela för att stå och slå med fullkraft med klubborna i asfalten samtidigt som en eller två slår med sina klubbor i en trästolpe som finns där. Självklart vrålar de för full hals, inte ord, utan bara vrål och då menar jag, allt de kan.

  • De gör detta varje lördagsmorgon och söndgasmorgon och startar då kring halv nio!

  • De startar också på eftermiddagen vare vardag,tar en pausför att sen fortsätta vid 19 till 22

    Två av våra sovrumsfönster vetter mot baksidan var av ett av våra småbarnas. De och vi väcks på morgonen samt kvällstid kan de inte somna alternativt blir väckta av allt skrikande och slående med klubborna. Tack vare dessa ungjävlar och deras totalt pantade föräldrar så kan den större av småbarnen numera två ”fina” ord: NEGERJÄVLE och JÄVLAR.

    Till saken hör att det finns en vändplan 50 meter nedanför och 75 meter ovanför en stor fotbollsplan... Används den? ...

    Vore jag mycket rik skulle jag smälla upp en fet mur mot denna baksida.

    Flytta? Tro mej, jag har tänk tanken men jag har en bra mycket bättre plan. Den dag vi ska flytta kommer vi inte sälja huset utan hyra ut det till studenter HA HA HA HA Vi har tio rum och kök, jag vi är en jätte famlij, så det kommer rymmas MÅNGA studenter här och studenter är inte tysta och de brukar gilla att ha PARTYN! Bättre hämnd än så kan jaginte få så jag bidar min tid >:o)

  • Presentation

    Omröstning

    Vem är du som besöker bloggen?
     En vän
     Någon ur familjen
     En som råkat komma fel
     En tillfällig gluttare
     En återkommande gluttare

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
           
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8 9 10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    <<<
    December 2006 >>>

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards