Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Kaka Fåni - 8 juni 2008 17:58



Fy fasen, 30,9 grader i skuggan, finns det ingen nåååd?! Och i morgon ska man åka tåg, 60 mil... är det lika hett då så vette katten vad jag gör :-o smälter ihop till en pöl mitt i resturangvagnen?


Sist jag åkte i förra veckan så var det en urusel vagn de första 20 milen... (bildbevis kommer så snart jag tankat ur mobilen)


1. Det fanns ingen lufkonditonering... 2. Dasset såg ut som om det var importerat från Östtyskland... 3. Inte ett enda säte hade armstöd, de var alla bortplockade, anledning okänd... 4. bakom just mitt säte fanns rullstolsrampen vilket består av en massa metal som slamrade och slog i ryggen hela resan... 4. tåget var så fullt så man fick gott sitta där man satt... 5. priset för resan utgjorde en sådan stor del av min lön att jag faktiskt trodde jag skulle få åka bekvämt och inte i den socialdemokratiska vagnen för kollektiv bestraffning.

Av Kaka Fåni - 8 juni 2008 16:27


Hemska insikt... tre av mina närmsta vänner är med i Mensa och av en ren slump så frågade jag en annan nära vän om han kände till Mensa, tro på fan att han var med där också! Jag kan nu dra två slutsatser av detta, 1. jag dras omedvetet till smarta typer 2. de är vän med mej av rent medlidande :-o


Jag ska fan in i Mensa med. Surfade till deras sajt och började göra pricktesten. Den var inte särskilt svår men fasiken så tråååååkig! Jag klarade den helt enkelt inte för att jag inte stod ut med den trisstess-stress den framkallade, jag slutade alltså innan jag var klar. Gör det mej till dum? nä!


Jag har nu fått min "hämd" då jag fann en gemensam nämnare mellan mina Mensavänner som också är ett stort bevis på att Mensa inte mäter intelligens utan enbart mäter hur stort tålamod man har med prickar och andra krumelurer och siffror! De är alla rökare utom en! och det verkar inte bättre än att majoriteten av Mensaanhängarna är det också. Alltså, hur intelligent är det på en skala att röka? I rest my case *S*

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker bloggen?
 En vän
 Någon ur familjen
 En som råkat komma fel
 En tillfällig gluttare
 En återkommande gluttare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards