Direktlänk till inlägg 14 augusti 2008

Så gick det till...

Av Kaka Fåni - 14 augusti 2008 21:45


Alltså... jag väntade och väntade på att det skulle sluta ösa ner och bli uppehåll så jag kunde cykla ner till macken. Precis när jag var på väg att ta en taxi i stället så höll regnet upp och solen tittade fram. Snabbt som ögat krånglade jag ut cykeln ur garaget och susade i väg.


Hela vägen ner till macken så sken solen och jag kryssade glatt vidare mellan vattenpölarna. Handlade det jag skulle och lyxade till det med en Kabanoss med bröd och räka ;O)


Jag hann ungefär 150 meter från macken mot hemmet när himlens alla vattentunnor vältes över ända! Tog skydd under en gångtunnel och fiskade fram mobben för att ringa min lilla gube för att berätta om min ytterst klämda situation under bron... Då fick Tele2 för sej att läsa upp något lååångt om än helt kostnadsfritt meddelande och lagom till de sista meningarna så åt det upp den sista krämen i mitt batteri!


Jag väntade och väntade på ett uppehåll i regnandet eller åtminstone att det skulle regna LITE mindre, det skedde efter ett par minuter och jag fortsatte färden hemåt. Jag hann 200 meter så gick himlen från regntunnor till att öppna alla dammluckor och det fullkomligt vräkte ner!


Väl hemma var jag så himla blöt att jag plaskade fram, min väska i skinn såg mer ut som ett skrumpet droppande russin om än modell större. Håret slickat mot ansiktet och det droppade inte om mej, det rann. Mina skor kippade av vatten och mina strumpor kändes som våta skurtrasor.


Men... mina buskar trivs i alla fall och växer så det knakar :-)

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaka Fåni - 17 augusti 2008 14:48

  Nu kommer det inte fler inlägg här utan jag håller på och flyttar över alla inlägg till följande adress:   http://kakafoni.wordpress.com     http://www.vildawebben.se ...

Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 23:40

  Del två... lilla hallen ink. stora klädskåpet där och bokhyllan mitt emot, brödburksbänken och bänken i hallen, sovrummet...skrot och åter skrot och massor med damm :-o 3 timmar, nu har jag bara 7 rum kvar, 2 badrum och tvättstuga och med denna ta...

Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 23:23

  Jag har sett att det finns lite olika topplistor här på Bloggagratis... och hur enkelt är det att bli med där... :-(   Mest kommenterad... Inte en chans, ingen kommenterar ju mina tröök (?) inlägg så där har jag varit med EN gång och då nästan sis...

Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 23:22

  Inget för den lättskämda att se på men... hur tusan gör han det här tricket? ...

Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 00:20

  Lillflickan har nu äntligen kommit in på gymnastik efter att jag har fått köa i över ett år. Hon vill så gärna gå på gymnastik men min egen glädje över att äntligen ha fått en plats till henne har nu börjat blandas upp med en massa oro.   Ja...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker bloggen?
 En vän
 Någon ur familjen
 En som råkat komma fel
 En tillfällig gluttare
 En återkommande gluttare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards