Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Kaka Fåni - 12 juni 2008 22:10


Hur kunde jag glömma filmsnutt numera ETT?! :-D Högtalarna, glöm inte högtalarvoymen på ;O)

Av Kaka Fåni - 12 juni 2008 13:55

Ett underbart ord bland flera; drygskåp


Ett ord som står för att någon är jobbig och dryg på alla sätt men varifrån kommer ordet, hur kom det till? Det skulle jag vilja veta.


Ett anat underbart och mycket användbart ord är: Orpon


Om man bara är lite arg på någon kan man säga " jälla orpon"


Är man mycket och enorm förbannad på någon kan man "vråla" ur sej: jälla orponballe


Jag har i hela mitt liv tyckt att jag stod över de flesta, jag svär nämligen inte, jag kan inte, det låter bara fånigt och faller inte naturligt i min mun. Natruligtvis kan jag säga både fan och jäklars men ... typ där är det stopp. Mina barn svär inte helelr då jag inte svär så nån nytta har väl mitt bristande ordföråd haft.


För att återknyta till att jag känt mej si så där lagom präktig över att inte svära så har denna präktighet över en natt förvandlats till att jag i stället är i klass med de värsta svärarna :-o


Orpon... det har jag alltid sagt och jag har alltid trott att det är ett påhittat ord, ett ord som inte finns, det ligger bra i munnen och går fort att säga om man blir lite små arg på någon.


Jag har använt det på ... hög som låg... idiotiska bilförare... polisen... lärare...


Efter 20 år av missbruk av ordet så fick jag veta vad det betyder och helt plötsligt föll jag ner till att vara lika svärandes som alla andra och kanske tom. lite värre ändå :-o


Små bajskulor i rumphåret... Fritt översatt så har mina ord som: Ditt jälla orpon.. betytt... Ditt jälla rumphårsbajs :-o


Insikten var lite smått skrämmande och efter 20 år av missbruk så är det betydligt svårare att låta bli ordet än vad jag trott! Det slinker ur mej ändå. Mitt ända hopp i detta är att det är ytterst få (hoppas jag verkligen!) som vet ordets verkliga betydelse.


Orpa väl :)

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker bloggen?
 En vän
 Någon ur familjen
 En som råkat komma fel
 En tillfällig gluttare
 En återkommande gluttare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards