Alla inlägg den 10 juni 2008

Av Kaka Fåni - 10 juni 2008 23:11


Att betala dyrt och finna att alla stolar saknar armstöd, (anledning okänd), är vad som anses lyxigt och bekvämt när man också tåg i Sverige?



Det är också fräscht att besöka SJ-tågtoaletter, det är en ren (?) och skär... fröjd?


3 timmar på detta tåg, hejja, hejja... vart går biljettpengarna? Till konduktörernas och den övriga personalens nya kläder som gick lös på 10.000 per uniform? :-o


----------------------------------------

                 ----------------------------------------

                                ----------------------------------------


SJ:s anställda får sig en rejäl uppfräschning. På tisdagen byter alla 3 000 tågarbetare till en ny snygg uniform.
(Källa: Tidningen Metro)

http://www.metro.se/se/article/2008/05/26/17/3223-45/index.xml


Svart jacka, vit skjorta och röd slips för män, knälång kjol, väst och röd scarf för kvinnor, så ser den nya SJ-uniformen ut.

– Det var tio år sedan sist, så det var dags att uppdatera uniformen, säger Ann-Sofie Bäck, PR-ansvarig på SJ till metro.se.

Designern Evelina Kravaev Söderberg har designat uniformen tillsammans med Lars Hall, som är ansvarig för inredningen i SJ:s nya tåg.

– Målet var att hitta en tidlös uniform som ska kunna bäras varje dag och dessutom passa varumärket, äsger Ann-Sofie Bäck.

Kostnaderna för omsvidningen är drygt 30 miljoner kronor eller 10 000 kronor per anställd. Av det är ungefär hälften kostnad för själva kläderna, resten utvecklingskostader lager med mera.

Vore det inte bättre att göra tågbiljetterna billigare?
– Det tror jag inte. Uniformen är ett arbetsplagg. Dessutom har kostnaden faktiskt sänkts genom den nya upphandlingen.

------------------------


Jaha, kostnaden har sänks så nu ska vi allihopa tycka att 30 mille är en bra deal? Vem bryr sej i vad de har på sej... Sänk priset! det är en bra början eller är ni rädda för att för många börjar åka tåg så ni får sätta in fler vagnar och kanske blir än mer försenade pga. för många av och på stigande...?


Bästa servicesvaret denna vecka:


Jag rycker tag i en serveringspersonal inne på det tåg som jag tror jag ska åka med.


Jag: Hallå! Är detta rätt tåg till Sala?!?!


-- Ehh jag bara jobbar här, jag vet inte vart tåget åker...


  (!)




Av Kaka Fåni - 10 juni 2008 19:39


Jag vidhåller att majoriteten av bilförare är ute efter just mej.


Fick trevlig besök i dag som kommer besöka oss ändra fram till söndagen :-) Tre tokiga Stockholmare, kan inte bli bättre!! :-)


Rättelse, de kom igår =)


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker bloggen?
 En vän
 Någon ur familjen
 En som råkat komma fel
 En tillfällig gluttare
 En återkommande gluttare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards