Direktlänk till inlägg 14 augusti 2008

4-årskontroll

Av Kaka Fåni - 14 augusti 2008 12:15


Stressar i väg till BVC med lillkillen för hans 4-årskontroll och kommer naturligvis för sent så vi får vänta tills tiden efter. Vi blir alltså kvar i 2 timmar sammanlagt på Bvc i stället för 1 men, men, mitt fel så jag ska inte gnälla :-/


Jag har för länge, länge sedan insett att jag inte kan komma i tid hur mycket jag än försöker, det går bara inte. Ända alternativet att inte komma försent, vilket också är en insikt, är att jag kommer minst 30-40 minuter för tidigt. Helskumt men det är ett faktum.


Nåväl, när det är lillkillens tur så ska det börja med en syntest som han naturligtvis inte vill vara med om. Allt verkar gå bra ända tills de visar upp "piratlappen" han ska ha på ögat, då tar det tvärstopp och han låser sej och då är det inte lönt att ens tänka på att försöka...


Väga, mäta och svara på frågor via bilder går alldeles utmärkt medans jag får fylla i ett frågeformulär vilket måste vara skrivet av någon som inte kan göra frågeformulär... Alla frågor har tre till fem svarsalternativ och på flera av dessa uteblir det svar man förvänatar sej ska finnas dvs. det finns tre alternativ men alla tre är samma savr, de är bara skrivan med lite olika ord eller så är det svartvita dvs. antingen elelr men där ens svar ändå liker mitt i mellan beroende på sammanhang...


Exempel:


Hur är ditt barn när han/hon möter någon främmande?


Öppen och glad


Vill gärna hälsa


Öppen, glad, överdrivet påhängsen.


Ok, min son är inget av det där, han är blyg och avvaktande, alltså kan jag ju inte svara på den frågan eller hur?


Eller den här...


Hur är ditt barn när han/hon ska äta?


God aptit, äter allt


Matvägrar


Ehh hmm lillkillen är matglad med god aptit men bara vissa maträtter annars matvägrar han så hur ska man svara här då? Hur många barn äter allt föresten? Finns dom? :-o


Nåja, det gick bättre för lillkillen med det han skulle göra än det gick för mej med formuläret om vi säger som så... :)


Han ska kolla hörseln här under hösten och synen och börja träna talet hos en logoped men det tar troligast hab hand om så vi behöver ingen remiss. Han vägde ok, lite lätt kanske men inget alarmerande och har vuxit flera cm över sommaren :-) 17kg och 104 lång. Han ligger helt på normalkurvan för sin ålder trots att han faktiskt föddes prematur 2 månader för tidigt! Det är faktiskt lite av en bedrift! Han föddes ju nästan 2 kg lättare än andra barn och 1 dm kortare men nu är han ändå i kapp :-)  Man kan bara gissa hur himla stor han skulle ha varit i dag om han inte hade kommit för tidigt :-o

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaka Fåni - 17 augusti 2008 14:48

  Nu kommer det inte fler inlägg här utan jag håller på och flyttar över alla inlägg till följande adress:   http://kakafoni.wordpress.com     http://www.vildawebben.se ...

Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 23:40

  Del två... lilla hallen ink. stora klädskåpet där och bokhyllan mitt emot, brödburksbänken och bänken i hallen, sovrummet...skrot och åter skrot och massor med damm :-o 3 timmar, nu har jag bara 7 rum kvar, 2 badrum och tvättstuga och med denna ta...

Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 23:23

  Jag har sett att det finns lite olika topplistor här på Bloggagratis... och hur enkelt är det att bli med där... :-(   Mest kommenterad... Inte en chans, ingen kommenterar ju mina tröök (?) inlägg så där har jag varit med EN gång och då nästan sis...

Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 23:22

  Inget för den lättskämda att se på men... hur tusan gör han det här tricket? ...

Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 00:20

  Lillflickan har nu äntligen kommit in på gymnastik efter att jag har fått köa i över ett år. Hon vill så gärna gå på gymnastik men min egen glädje över att äntligen ha fått en plats till henne har nu börjat blandas upp med en massa oro.   Ja...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker bloggen?
 En vän
 Någon ur familjen
 En som råkat komma fel
 En tillfällig gluttare
 En återkommande gluttare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards