Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Kaka Fåni - 13 augusti 2008 20:24


Två stycken av årsmodellen 12 år, son och kompis har fått lov att sova två nätter i husvagnen. Efter lite tjat så får de med sej en tv dit och efter mera tjat en spännande film. På skoj sticker jag fram filmen The Thing och de blir eld och lågor.


Summering, 2 stycken 12 åriga pojkar ensamna i en husvagn med filmen The Thing... hur ska jag kunna behärska mej från att i natt gå några varv runt vagnen och skrapa med fingrarna mot husvagnens sidor? >:)

Av Kaka Fåni - 13 augusti 2008 18:40


Alltså... jag skrev tidigare att jag skulle jaga fram lite olika teman för att pimpa upp min mobil... Det snöt en timme av min arbetstid (hej, hej "chefen".. *S*) I alla fall... jag hittade inget som var gratis så jag suger på det här att hitta gratis saker till mobilen... Min är med andra ord lika trist som innan och har ett tema som är lika ocolt som windows orginal.. ja ni vet... allt går i blått...


Jamba... där häll jag på att köpa ett tema men såg i sista sekund att man inte köper EN sak där utan hamnar i nån form av prenumerationsträsk... så jag avstod :-/


Snälla, nån måste väl kunna tala om var jag kan hitta lite gratis saker, alltså olika teman som jag kan ha till mobilen... Helt gratis behöver det heller inte vara bara man inte blir prenumerant utan bara kan köpa just det som man vill ha... en sak åt gången för att vara övertydlig :-D


Tips mottages med öppna armar! :o)

Av Kaka Fåni - 13 augusti 2008 16:30


SJÄLVKLART kom det ett åskväder och ett hällregn från en minut till en annan och jag har SJÄLVKLART all tvätt kvar ute då jag i min enfald trodde att den skulle torka upp här under dagen i och med att det INTE såg ut att bli regn :-/

Av Kaka Fåni - 13 augusti 2008 11:48


Jag skulle göra pappersjobbet eller hur?, inte Blogga :)


Fast... lite teman till mobiltelefonen kanske jag kan söka... och ladda ner... innan jag jobbar =)

Av Kaka Fåni - 13 augusti 2008 11:39


98% av alla mina Blogginlägg under 2008 är tagna med min mobiltelefon dvs. Nokia E90. Denna telefon är helt suverän på alla sätt och skulle vara en 100 poängare om det inte var för tre saker...


1. Tangentbordet... Knapparna är små, hårda och platta vilket gör det svårt att använda. Man får trycka hårt och knapparna är helt enkelt obekväma för fingrarna på alla sätt. Trist! :-/


2. Seg att starta upp. Du ska inte ha bråttom om du har telefonen avstängd och ska slå på den, det tar sin tid.


3. Onödigt mycket tangentryckande för att göra enkla saker man vill göra snabbt som att skicka SMS :-/


Den kommer helt tom, uselt med teman, inga spel etc. men det beror väl på att det är en "arbetstelefon" och ska kanske inte ses som ett minus då man kan fylla upp den efter behag :) Spel föresten, den är lika suverän på spel som en PSP vad det gäller kvalitén på bild, så det är en 100 poängare! :-)


Jag är helt supernöjd med denna telefon och står ut med det obekväma tangentbordet och att den (stängd) ser ut som en tegelsten (ink. att den är tung) från 90 talet pga. att den är proppad med smarta och bra funktioner! Denna är verkligen en dator i miniatyr! Bara det att du surfar helt perfekt med 800x600 i upplösning på en stor bra skärm = höjdare!


Summering, byt ut det jälla tangentbordet till ett bättre med mjukare tangenter och denna blir en superduper mobiltelefon+minidator! :-)

Av Kaka Fåni - 13 augusti 2008 11:17


Just nu är det en kombination av sol, nästan regn och moningt... Lika bra att inse att det är en perfekt (än så länge) dag för innearbete så jag får bita i det sura äpplet och börja jobba med pappershögen som växt över sommaren *blää*


Filmtips (serie): House

Av Kaka Fåni - 13 augusti 2008 00:57


För ett tag sedan hade jag förmånen att få träffa Poppe under ett dygn här hemma, en Portugisisk vattenhund. Jag vet inte om Poppe är speciell men efter att ha träffat honom så är detta den ras jag tycker absolut, absolut bäst om eller så är det just Poppe, jag vet inte riktigt.


Jag har haft hund tidigare och den hund som lämnade starkast intryck var en blandning mellan bordiecollie/samoje (Bella) och efter henne så trodde jag att jag aldrig skulle träffa en hund som var som henne, hon Bella var för mej den ultimata hunden med en menatlitet som passade ihop med mej helt perfekt.


Poppe hade allt som Bella hade förutom att Bella var mer aktiv och Poppe lite mer av en slöis men det bidrog bara till hans personlighet på ett positivt sätt! Poppe var precis som Bella en klips, snäll, glad hund med en klar egen personlighet. Det enda negativa med att ha träffat Poppe är att det nu blir änun svårare att hitta "rätt" för nu har jag både Bella och Poppe som måttstockar på vad jag söker hos en hund, de är svårslagna och sitter lite på en pidestal hos mej :)


Av Kaka Fåni - 13 augusti 2008 00:53


Ytterligare ett foto taget av lillkillen som också tydligt visar i vilken höjd de ser saker och ting :o)

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker bloggen?
 En vän
 Någon ur familjen
 En som råkat komma fel
 En tillfällig gluttare
 En återkommande gluttare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards