Alla inlägg den 7 augusti 2008

Av Kaka Fåni - 7 augusti 2008 20:23


Ok, det finns regn och det finns regn som om vi inte fått nog av regn nu? Någonstans i våras läste man saker som att denna sommar skulle bli den bästa någonsin med sol och värme... men vi regnar bort... Nu ska det visst bli ännu värre eller mer... beroende på hur man ser på det hela... mer regn, storm och oväder...


För en gångs skulle har jag nytta av att bo där jag bor, uppe på ett berg :-D Här lär inte bli översvämmningar i första taget även om jag befinner mej i mellansverige :-)


http://www.gt.se/nyheter/1.1256138/smhi-utfardar-klass-tva-varning

Av Kaka Fåni - 7 augusti 2008 16:51


Nu blirre god mat, bäjliss, bärs och trekant med film till i kväll för nu intar Stockholmarna vårt hus ;O)


Under helgen ska jag nog kunna förmå någon av dom att få ner de sista fyra buskarna så vi kan göra avslut på denna vår och sommar och börja deppa in hösten med mer regn, kyla, rusk och förmultelse :-/


Städat hela huset med hjälp av barnslavarna (deras egen benämning på deras insats i hemmet) så nu är det rustat för att bli stökigt igen :-)


Regnar gör det självklart här för annars vore ju det ju nåt fel... och meteorologerna utlovar mer regn, storm och oväder, hurra...

Av Kaka Fåni - 7 augusti 2008 00:39


Ville bara lägga in ett kort på min kompis Stefan :-)

Av Kaka Fåni - 7 augusti 2008 00:15


Många Bloggar om sitt liv men det gör inte jag... för jag har så ont om tid till att göra "balla" grejor som man sen kan skriva om och spä på med lite fantasier så man verkar frän, cool och hipp... Jag är nog mest bara tråkig med ont om tid. För att överbevisa alla som påstår motsattsen så kommer här min gårdag.


Blev väckt kl. 07 av minstingen trots att jag hade kunnat få sova till 09 om han bara sovit tills dess... Men, men, han ville inte sova mer så då var det bara att kliva upp. Det tog mej säkert 2 timmar att få gruset ur ögonen.


Klockan 10 var barnen lämnade och klara till dagis och dags för mej att jobba. Vände papper dvs. satt vid datorn och trökade fram till 13 då jag kom på att jag borde ringa polisen och ge dom och åklagaren de hjälp de efterfrågat...


Använde 2 tmmar till att lära polisen vad IP nummer och Internet för att sen inse att det går fortare om jag gör hela förundersökningen själv med min tekniker och sen skickar den färdig till dom. Var klar med det på nån timme vilket säkert skulle tagit halva poliskåren tre månader... Det hela var gruvligt tråkigt att göra, fruktansvärt tråkigt, dödligt tråkigt, gudars vad allt med IT efter 10 år är tråkigt!


Hämtade barnen vid 4-tiden, käkade mat, kollade TV, tvättade och nattade barn, jobbade lite till, snöt en korv på OK/Q8, kollade en film, tog två öl, nattade.


Alltså, jag har inte haft livligt sex i någon bil, inte kör rally med 4-hjuling genom stan, inte klättrat i berg, inte retat polisen så jag fått fly genom stan på cykel, inte demonstrerat mot någonting med plakat, inte livligt deltagit i någon radiodebatt, inte sett utepoolen bli fylld med bärsburkar, vin och vattenmelon, inte provat inlines i stans största nedförbacke utan att kunna stanna, inte gjort dreads i hela mitt hår. Allt sådant gjorde jag förra året. 2008 är jag bara fruktansvärt tråkig.

Av Kaka Fåni - 7 augusti 2008 00:02


DET REGNAR, ovanligt eller hur?


Just nu finns det bara sådana som nedan som verkligen jublar!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker bloggen?
 En vän
 Någon ur familjen
 En som råkat komma fel
 En tillfällig gluttare
 En återkommande gluttare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards