Direktlänk till inlägg 2 augusti 2008

Spionerande mammor

Av Kaka Fåni - 2 augusti 2008 22:13


Skulle jag spionera på min tonåring? JA?! Ehh hmm... jo jag har gjort det två gånger... en gång med vespan när det var fest på stan, lekte nog "förälder på stan eller nåt... :) ) och en gång för inte så länge sedan och då hade jag faktiskt en annan mamma med mej som spionerade på sin son så vi var inte en förtappad mamma, vi var två! :-D


Hur det hela började...


Vi fick ett "anonymt" tips om att någon av de tre ungdomarna som varit ute var lite rund under fötterna och att de pga. det så skulle de tre gå hem.


Vi två mammor satt och såg på film och några sms skickades om när de skulle komma hem, då fick vi veta att de inte längre var tre utan 4 som var på väg hit. En tjej hade anslutit sällskapet då hon missat sista bussen hem. Nu väcktes år nyfikenhet än mer och vi gick ut på tomten för att lyssna om vi kunde höra om de var på väg, de var på väg.


Vårt hus ligger i en backe så vi gick så långt ner för backen som vi "vågade" för att försöka se hur långt de hade kvar och blev nästan upptäckta! Vi fick rusa tillbaka till huset och ducka bakom en bil. Nu var det svårt att inte fnissa sej till döds. :)


Helt plötsligt var de väldigt nära och vi kände att vi hade en dum position där vi lätt kunde bli upptäckta samtidigt som vi såg dåligt var de var, vi kutade runt huset. Helt plötsligt var de framme vid huset fortare än vi beräknat och de gick in och låste dörren! Där stod vi bakom huset, utelåsta! Då fick vi ett sådant garvanfall i paniken samtidigt som vi försökte ta oss in genom en balkongdörren på nedre plan att vi blev ertappade.


Summering, vi såg ingenting, blev blöta om fötterna, myggbitna och utelåsta men fasen så kul vi hade! :-D

 
 
Wizy

Wizy

3 augusti 2008 01:02

Ang matrialet på min blogg är det bara poesi jag själv skriver © under som du inte får sno :)
Listan har jag själv snott så den kan du gärna sno vidare, likaså med dom andra listorna ^^

//Wizy

http://www.wizy.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kakan

3 augusti 2008 01:13

supertack för listorna! Och ditt egna material skulle jag aldrig röra mer än läsa :-)

 
Ingen bild

mamma

3 augusti 2008 18:44

moi spionera nhaaaaa de kan jag aldrig tänka mig *s* de va varmt så vi tog ju bara lite luft *visslar*

men fasen va skoj de va att gå ut och ta luft :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaka Fåni - 17 augusti 2008 14:48

  Nu kommer det inte fler inlägg här utan jag håller på och flyttar över alla inlägg till följande adress:   http://kakafoni.wordpress.com     http://www.vildawebben.se ...

Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 23:40

  Del två... lilla hallen ink. stora klädskåpet där och bokhyllan mitt emot, brödburksbänken och bänken i hallen, sovrummet...skrot och åter skrot och massor med damm :-o 3 timmar, nu har jag bara 7 rum kvar, 2 badrum och tvättstuga och med denna ta...

Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 23:23

  Jag har sett att det finns lite olika topplistor här på Bloggagratis... och hur enkelt är det att bli med där... :-(   Mest kommenterad... Inte en chans, ingen kommenterar ju mina tröök (?) inlägg så där har jag varit med EN gång och då nästan sis...

Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 23:22

  Inget för den lättskämda att se på men... hur tusan gör han det här tricket? ...

Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 00:20

  Lillflickan har nu äntligen kommit in på gymnastik efter att jag har fått köa i över ett år. Hon vill så gärna gå på gymnastik men min egen glädje över att äntligen ha fått en plats till henne har nu börjat blandas upp med en massa oro.   Ja...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker bloggen?
 En vän
 Någon ur familjen
 En som råkat komma fel
 En tillfällig gluttare
 En återkommande gluttare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards