Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Återblick med Svenska flaggan

Av Kaka Fåni - 30 juli 2008 23:20


Denna bild tillägnar jag alla Stockholmare som utan protester tillåtit att den äkta Svenska skolavslutningen i kyrkan med Svenska flaggan, Den blomstertid nu kommer och präst har tagits i från er. Ni tillät att en över 100-årig tradition togs i från er, hur kunde ni låta detta ske till "förmån" för andra som kommit hit... eller var det av ren skräck? för att en eller annan invandrare som valt Sverige som land att bo i inte klarar av VÅRA traditioner medans vi ska ge vika för alla deras...?


Jag fick inte med det på bild men det fanns flera invandrare både araber och andra och några uttalat muslimska personer som INTE såg ut att ha några som helst problem med att avslutningen var enligt SVENSK tradition.


Frågeställning: Varför ska våra traditioner tas i från oss medans invandrare så långt det någonsin är möjligt kräver och får behålla sina? Var någonstans är våra traditioner mindre värda och ska kastas bort?


Vi sjöng Idas sommarvisa, vi sjöng den blomstertid nu kommer, det var Svenska flaggan längst fram i kyrkan och prästen höll en sommarbön. Jag som mamma satt där och fick återuppleva mina egna skolavslutningar så som de varit, något som ni Stockholmare givit upp, varför gjorde ni det?


Jag ställer frågan igen, hur kan våra traditioner vara mindre värda än de traditioner som förs hit med de som flyttar in i vårt land? Varför är det i första hand vi som ska ändra på oss och inte omvänt?


Det är sådana här saker som att tex. att avtvinga svenska folket sina egna traditioner som detta med skolavslutning i kyrkan som föder främlingsfientlighet och jag tror inte att majoriteten av invandrare vill bära hundhuvd för sådana här beslut och utpekas som de som förstör. Men det är just vad de får göra och kommer få göra pga. den lilla klick invandrare som driver på sådant här samt de maktahavare som ser till att besluten tas.


Vägen är farlig att gå och fortsätter det så här länge till så kommer SD få mer och mer makt för att Svenska folket är så trötta på att få flytta på sej och ge upp fler och fler saker för att andra kommer hit. Jag tycker hela utvecklingen åt det hållet är skrämmande men siffrorna talar sitt tydliga spåk och de kan mycket väl bli en maktfaktor i Sverige och vill vi verkligen det eller ska vi stoppa i tid och låta svensken få vara svensk i sitt eget land utan att det ska vara fel?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaka Fåni - 17 augusti 2008 14:48

  Nu kommer det inte fler inlägg här utan jag håller på och flyttar över alla inlägg till följande adress:   http://kakafoni.wordpress.com     http://www.vildawebben.se ...

Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 23:40

  Del två... lilla hallen ink. stora klädskåpet där och bokhyllan mitt emot, brödburksbänken och bänken i hallen, sovrummet...skrot och åter skrot och massor med damm :-o 3 timmar, nu har jag bara 7 rum kvar, 2 badrum och tvättstuga och med denna ta...

Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 23:23

  Jag har sett att det finns lite olika topplistor här på Bloggagratis... och hur enkelt är det att bli med där... :-(   Mest kommenterad... Inte en chans, ingen kommenterar ju mina tröök (?) inlägg så där har jag varit med EN gång och då nästan sis...

Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 23:22

  Inget för den lättskämda att se på men... hur tusan gör han det här tricket? ...

Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 00:20

  Lillflickan har nu äntligen kommit in på gymnastik efter att jag har fått köa i över ett år. Hon vill så gärna gå på gymnastik men min egen glädje över att äntligen ha fått en plats till henne har nu börjat blandas upp med en massa oro.   Ja...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker bloggen?
 En vän
 Någon ur familjen
 En som råkat komma fel
 En tillfällig gluttare
 En återkommande gluttare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards