Alla inlägg den 11 juli 2008

Av Kaka Fåni - 11 juli 2008 22:19


Första campingen... hittar en perfekt plats och guben börjar backa in. Jag inser snabbt att 14 meter ekipage är mer än jag klarar av :-o Sticker in mitt panikslagna ansikte i närmaste förtält "hjäääälp" och får hjälp. Guben som är minst lika uppjagad som jag kör i väg mej och barnen till lekparken (hela jag jublande innombords av glädje över att få komma bort från detta som i min värld är "familjen kaos i aktion och alla titta"


På vägen passar jag på att gå in i receptionen och boka vår plats och elstolpe och placerar nyckeln och nummer tryggt i väskan. Efter ett tag på lekparken är det dags att återkomma upp till campingen och jag tror då att guben är parkerad och klar med vagnen... så är inte fallet och utan han står parkerad på vägen igen :-o


En tantjäkel ar snott vår plats! :-o När han har kört ut för att ta ny sats och backa in kommer en käring och säger att platsen är deras... Hon ska då ha hunnit få den före oss trots att jag var in långt före henne och hämtade nyckeln till vår stolpa och bokade platsen... På deras bil står med feta bokstäver "körskola" och vi åser med växande skadeglädje hur det krävs sex backningar och körande fram och tillbaka innan de får in sin pyttelilla vagn.


Vi får nu ta platsen bredvid med den trasiga elstolpen (jäkla käring...) tur nog funkar den ena elkontakten i stolpen och min gube kommer in med EN backning trots att vår vagn är nästan dubbelt så lång som körskoleparets PYTTELILLA lekstugevagn! EAT MY HUSBANDS DUST! En hel schysst kille på campingen hjälpte oss in, (han viftade bättre än jag :) ) vet inte vad han heter men ett stort tack är vi skyldiga!


Två timmar efter att vi är på plats så... regnar det... sen öser det ner... sen vräker det ner...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker bloggen?
 En vän
 Någon ur familjen
 En som råkat komma fel
 En tillfällig gluttare
 En återkommande gluttare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards