Alla inlägg den 8 juli 2008

Av Kaka Fåni - 8 juli 2008 18:43

 


I Sverige har de Asatroende länge försökt få till en kyrka men stoppats hårt av Svenska kyrkan som inte vill se att Asatron får fästa i Sverige igen när de väl lyckats bli av med den en gång... Moskerer däremot är det inga problem med... Så mycket för religionsfriheten...


Asatroende får begravningsplats

För första gången på 1.000 år får de danska tillbedjarna av de gamla nordiska gudarna Tor, Oden och Loke sin egen begravningsplats. Odense kommun har gett tillstånd till att en hednisk gravplats etableras på Assistenskyrkogården mitt i Odense redan detta år, skriver Kristeligt Dagblad.


De asatroendes största förening i Danmark, Forn Sidr, har tredubblat sitt medlemsantal sedan det blev godkänt som trossamfund av kyrkoministeriet 2003. Därför behövs också begravningsplatser, påpekar föreningens vice ordförande Sören Fisker. Tidigare har de asatroende haft att välja mellan att få sin aska utströdd till havs eller att bli begravda på en kyrkogård.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3268&a=802040

Av Kaka Fåni - 8 juli 2008 17:30


25 grader varmt och sol, törs man skriva det innan helvetesportarna öppnas och vräker ner mer regn? Eller  är det änglarna som kissar när det regnar? :)


Tillbringade dagen hemma med att ta ner tältet kring husvagnen... Ja vi har övat i trädgården :-D Det gällde att passa på nu när det inte regnade och det hade torkat upp. Det gick faktiskt riktigt smidigt så guben min och jag är proffs på det här redan innan vi gjort vår första campingtur ;O)


Sen fortsatte vi med nästa projekt vilket var att få upp husvagnen från gräsmattan och upp på asfalten utanför vårt garage. Det gick också smidigt men fan så svettigt att vara den som ska titta, vifta och säga stopp eller kör... Gör jag fel är ju allt liksom mitt fel om vagnen välter eller går sönder *iiiiihhhh :-o


Hann med att gräva fem hål och sätta ner fem thujor... Tror fan jag är på tomtens värsta avsnitt just nu, bara sten! och små är de inte heller... *suck*  Ska försöka få ner fem till i kväll för det blir inte fler nu när det är så varmt...

Undrar om jag är den enda som påtar i trädgården i klädd kjol, strumbyxor, t-shirt och hmm.. convers... :)

Av Kaka Fåni - 8 juli 2008 01:40


Det här är inte vårt hus men så här såg det ut den 17/5 i år även här! Man kunde knappt tro det var sant och min thujahäck var nyplanterad sedan april :-o Jag fick gå ut mitt i natten vid 01 och skaka bort snön från alla buskarna som gjort att hela häcken lagt sej platt ner pga. det tunga snötäcket. Himla synd att jag inte fick en bild på det :-/ Kamerans batteri var på drift och omöjliggjorde fotografering :-(


Kanske borde jag inte klaga så mycket på regnet för med tanke på det här tidigare vädret så ...  är ju vårt regn just nu rena rama tropikerna och vanlig Svensk högsommar =) ... eller?

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker bloggen?
 En vän
 Någon ur familjen
 En som råkat komma fel
 En tillfällig gluttare
 En återkommande gluttare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards