Direktlänk till inlägg 11 december 2006

Självklart...

Av Kaka Fåni - 11 december 2006 10:18


Naturligtvis får man inte vakna när man vill denna morgon heller. Grannens satans jävla hund fick spunk och ömsom skällde ömsom gnällde och självklart, yla högt halv sju på morgonen. Mitt sovrum ligger, NATURLIGTVIS, bara meter från deras satans gård. Den väckte mej och minuten senare också småbarnen, vissa människor skulle må bra av ett kock stryk!


Samma människor gör dessutom följande vid vårt hus typ varje eftermiddag: De svänger in i korsningen här och det första huset på deras högersida är då mitt hus. När de kommit lagom för vårt hus, alldeles utanför vårt yngsta barns sovrumsfönster som ligger c.a 3 meter från vägen så lägger de ur växeln och rusar motor genom att gasa fullt. Så rullar de sedan förbi vårt hus. Detta har de gjort ända sedan i somras. Varför? Någon skrev i ortstidningen om störande ljud, det var en insändare bland MÅNGA, tror det var ett tiotal som tog upp detta. De fick då för sej att ett av dessa var skrivna av oss och inledde då sin ”hämd” som de då tar ut på våra småbarn. Sådana människor är inte värt mer än skiten under mina skor.


Enda gången vi har klagat är på stora barn i 12 årsåldern som brukar spela landhocky på baksidan av vårt hus, på en bit asfalterad väg som går där. Från vägen och till vår baksida är det c:a 5 meter och när de spelar då s gör de följande:


  • Skriker för lungornas fulla kraft alla svordomar de kan och då de ofta är mellan 5-7 stycken = ekar genom hela vårt hus.

  • Hela gänget slutar då och då och spela för att stå och slå med fullkraft med klubborna i asfalten samtidigt som en eller två slår med sina klubbor i en trästolpe som finns där. Självklart vrålar de för full hals, inte ord, utan bara vrål och då menar jag, allt de kan.

  • De gör detta varje lördagsmorgon och söndgasmorgon och startar då kring halv nio!

  • De startar också på eftermiddagen vare vardag,tar en pausför att sen fortsätta vid 19 till 22

    Två av våra sovrumsfönster vetter mot baksidan var av ett av våra småbarnas. De och vi väcks på morgonen samt kvällstid kan de inte somna alternativt blir väckta av allt skrikande och slående med klubborna. Tack vare dessa ungjävlar och deras totalt pantade föräldrar så kan den större av småbarnen numera två ”fina” ord: NEGERJÄVLE och JÄVLAR.

    Till saken hör att det finns en vändplan 50 meter nedanför och 75 meter ovanför en stor fotbollsplan... Används den? ...

    Vore jag mycket rik skulle jag smälla upp en fet mur mot denna baksida.

    Flytta? Tro mej, jag har tänk tanken men jag har en bra mycket bättre plan. Den dag vi ska flytta kommer vi inte sälja huset utan hyra ut det till studenter HA HA HA HA Vi har tio rum och kök, jag vi är en jätte famlij, så det kommer rymmas MÅNGA studenter här och studenter är inte tysta och de brukar gilla att ha PARTYN! Bättre hämnd än så kan jaginte få så jag bidar min tid >:o)

  •  

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Kaka Fåni - 17 augusti 2008 14:48

      Nu kommer det inte fler inlägg här utan jag håller på och flyttar över alla inlägg till följande adress:   http://kakafoni.wordpress.com     http://www.vildawebben.se ...

    Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 23:40

      Del två... lilla hallen ink. stora klädskåpet där och bokhyllan mitt emot, brödburksbänken och bänken i hallen, sovrummet...skrot och åter skrot och massor med damm :-o 3 timmar, nu har jag bara 7 rum kvar, 2 badrum och tvättstuga och med denna ta...

    Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 23:23

      Jag har sett att det finns lite olika topplistor här på Bloggagratis... och hur enkelt är det att bli med där... :-(   Mest kommenterad... Inte en chans, ingen kommenterar ju mina tröök (?) inlägg så där har jag varit med EN gång och då nästan sis...

    Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 23:22

      Inget för den lättskämda att se på men... hur tusan gör han det här tricket? ...

    Av Kaka Fåni - 16 augusti 2008 00:20

      Lillflickan har nu äntligen kommit in på gymnastik efter att jag har fått köa i över ett år. Hon vill så gärna gå på gymnastik men min egen glädje över att äntligen ha fått en plats till henne har nu börjat blandas upp med en massa oro.   Ja...

    Presentation

    Omröstning

    Vem är du som besöker bloggen?
     En vän
     Någon ur familjen
     En som råkat komma fel
     En tillfällig gluttare
     En återkommande gluttare

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
           
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8 9 10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    <<<
    December 2006 >>>

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards