Alla inlägg den 8 december 2006

Av Kaka Fåni - 8 december 2006 13:33


 

* Det är fult att ha mycket pengar


* Det är ens eget fel om man har för lite pengar


* Det är helt ok att ha pengar men bara så pass så du inte kan köpa eller göra något som andra inte kan


* Var inte singel och är du det så är det ditt eget fel


* Var inte olyckligt gift/sambo, det är du själv som valt


* Var inte ensamstående med barn är du det skulle du ha tänkt dej för innan


* Var inte en person som inte vill ha barn då du i så fall inte är som du ska


* Var inte sjukskriven / sjukpensionär om du vill vistas utomhus då detta betraktas som om du är fullt frisk och enbart simulerar dej till pengar från samhället och i grund och botten enbart är lat och arbetsskygg


* Ha inte en osynlig arbetsskada/ handikapp, du kommer klassas som simulat, bidragsnyltare alt. lider du eg. av psykiska besvär.


* Klaga inte på din lön du ska vara glad att du har jobb överhuvudtaget


* Var inte feminist då det jämställs med manshatare eller så är du lesbisk


* Var inte för maskulin då det tolkas som att du ser ner på kvinnor


* Var inte för feminin då du kan klassas som bög


* Ha inte avvikande åsikt om Homoadoption för då är du fientlig och homofob


* Ha inte avvikande åsikt om att det kan finnas skillnader mellan kvinnor och män för då är du antingen mansgris eller militant feminist som aldrig haft sex i hela ditt liv


* Ha inte avvikande åsikt om invandring, ha inga åsikter överrhuvudtaget om de inte är för allting, i annat fall är du rasist och invandrarhatare


* Ha inte avvikande åsikt om våra skatter, ha inga åsikter annat än att det är bra att vi betalar skatt, att du älskar att betala skatt. I annat fall är du skyldig till att vilja rasera skola, vård och äldravård.


Accepterad:


Bo lagom bra, kör Volvo, ha max 2 barn, inte för snygg fru/man, jobba helst inom något som inte sticker av tex. fabrik, din fru på Hemköp din man får inte arbeta på hemmköp vilket bör understrykas, sjuksköterska eller inom barnomsorgen, ha en lagom skött trädgård om du har hus som inte får vara för stort eller ligga i ett för bra område, ha ej för ny gräsklippare, åkgräsklippare kan skapa avensjuka hos grannarna, gilla surstömming och kräftskiva, rösta rött, gilla jeans och t-shirt, närvara på alla föräldramöten men prata inte för mycket, ha inte ett allt för bra sexliv och din fru ska gärna lida av återkommande migrän, var vän med dina närmaste grannar, snacka gärna skit om de som bor lite längre bort kvarteret, finn gemensamma "fiender" i kvarteret.

Av Kaka Fåni - 8 december 2006 10:21





Fredag morgon, ligger och sover i godan ro för att klockan 06 bli väckt av ett sådant oväsen så jag tror att hela huset håller på att rasa över mej. Förbi mitt fönster, som ligger c:a 4½ meter från kvarterets genomfartsväg dundrar en stor lastbil. Några minuter senare kommer nästa och nästa. Jag ber en stilla bön om att småbarnen inte ska bli väckta. En stund senare dundrar samma lastbilar tillbaka ut ur kvarteret men bara för att mötas av en långtraderare som har en stor grävmaskin på flaket. Då vet jag att det är kört med denna morgon.


06.20, vi bor på toppen av ett berg inte så högt men ändå ett berg och denna maskin de nu har fraktat in i kvarteret börjar nu gräva vilket ekar genom hela kvarteret akompanjerad av alla lastbilar som åker fram och tillbaka. Skopan på grävmaskinen slår hårt i urberget när den arbetar sej ner mot just... berget.


Mina barn är nu definitivt vakna. Jag ber det äldsta barnet i huset och passa dom en kort stund så jag får gå ut och titta på vad fan som står på. Snett bakom mitt us C.a 75 meter bort står fullt av stora maskiner på en vändplan och det som de åstakommit, förutom en satans jävla massa oljud, är att skrapa fram en stor sten som är c:a 15*15 meter stor, en bit av urberget gissar jag.


Finns det inga lagar på när man får börja föra oväsen eller inte? Tydligen inte.


Får iväg barnen tidigare till dagis än de någonsin tidigare varit där och överäger att gå och slå ner minst en av arbetarna. Jag nöjer mej slutligen med att som den kärring jag är, att anmäla tilltaget till miljökontoret. Till viken nytta? Nyttan bryr jag mej inte särskilt om, var skönt att enbart få tala om för någon hur satans jävla idiotiskt beskaffat det är med vissas hjärnor! Hänsyn och Sverige är två ord, begrepp somsällan, mycket sällan! nuddar vid varandrade


10.30 De håller fortfarande på, jag försöker jobba samtidigt som jag försöker kväva en uråldrig instinkt av att slå någon, helst någon i arbetskläder och hjälm. Jag är så satans apatrött att jag kallsvettas med jämna mellanrum. Jag går normalt upp 08 med barnen, inte 06! Just i natt fick jag dessutom tycka ut på ett aktujobb så jag kom inte hem och i säng förens efter 01.


Är det ingen mer än jag som tänkt att Sverige har en mycket stor yta men få människor men ändå ligger alla hus så satans tätt som de någonsin kan ligga? Man kan tro att vi har brist på markyta fast det är tvärtom i Sverige. Spana in ett nybyggt område tex. Om katten kan slinka mellan husen är det ett under och även den mest närsynta kan kika in i grannens hus från sitt eget fönster vare sej han/hon vill eller inte. Höghus, andra hus, samma sak.

Norrland med sina avstånd är fan det enda som har lite vett i skallen *men* även där, så fort det blir höghus eller villaområden, packade sillar! De som planerar bostadsoråden borde fan få en spark i arslett, hårt!, liksom de som inte vågar stifta lagar om NÄR man får föra oljud och inte och det gäller inte bara maskinellt oljud utan hundjävlar och annat också. Det skulle säkert spara Sverige en massa pengar också, hur då? Ja många grannfejder startar pga. OLJUD, det leder till bråk som sen kan leda till tingsrätten, flera polisutryckningar etc. Saker som betalas via skattsedeln och alltså av dej och mej.


Hur många kan inte skriva under på att 09, före det ska inga maskiner eller hundar etc. låta i tättbebyggt område? Gapande ungar på väg till skolbussen, visst, jag ska inte glömma det.


Sommartid, inga satans oljud före 10.00 De som låter sina hundrar skälla, klipper gräset, kör snöslungan för 08/ 09 oavsett om det är vardag eller helg borde få allmän prygel på torget. Är sådana människor helt omedvetna om att de blir områdets mest hatade personer? Folk ler och hälsar som vanligt på dom i området samtidigt som de, bakom deras ryggar, omnämns som områdets idioter, hjärnbefriade, puckade, ohänsynsfulla, mindre vetande... Är de helt omedvetna om, att när de är bortresta, så säger folk: fy fan vad skönt, nästa gång kanske de flyttar för gott.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker bloggen?
 En vän
 Någon ur familjen
 En som råkat komma fel
 En tillfällig gluttare
 En återkommande gluttare

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards